Automobilio su išsikrovusiu akumuliatoriumi užvedimo instrukcija

Kasmet žiemą keliuose matome tą patį reginį. Vairuotojai „duoda prisidegti“ automobiliui su išsikrovusiu akumuliatoriumi. Tai darant būtina atkreipti dėmesį į 3 dalykus. Pirma, „donoro“ ir „paciento“ akumuliatorių nominali įtampa turi būti vienoda. Užvedimo laidai turi būti prijungiami tinkamu eiliškumu, o „donoro“ variklis iki to momento, kol bus pasuktas automobilio su išsikrovusiu akumuliatoriumi raktelis, turi būti užvestas, tai reikalinga siekiant apsaugoti „donoro‘ akumuliatorių nuo išsikrovimo. Kad užvedant automobilį neįvyktų avarija, būtina patikrinti užvedamo automobilio pavarų svirties padėtį. 

Užtikrinkite, kad būtų tiekiama maksimali srovė. Kad tai padarytumėte, pirmiausia abiejuose automobiliuose išjunkite degimą. Abiejuose automobiliuose būtina išjungti visus energijos vartotojus (klimato kontrolę, sėdynių šildymą, šviesas, galinio stiklo šildymą). Patys užvedimo laidai prijungiami tokiu eiliškumu: 

1. Pirmiausia raudonas gnybtas jungiamas prie išsikrovusio akumuliatoriaus pliuso. 
2. Kitas raudonas gnybtas jungiamas prie veikiančio automobilio pliuso. 
3. Juodas gnybtas jungiamas prie veikiančio automobilio minuso. 
4. Paskutinis juodas gnybtas tvirtinamas prie nedažytos detalės po automobilio su išsikrovusiu akumuliatoriumi variklio gaubtu, pavyzdžiui, prie variklio bloko.

Jei jūsų automobilio akumuliatorius yra ne po variklio gaubtu, savo automobilio instrukcijoje pasiskaitykite kur yra variklio paleidimo taškas. Pavyzdžiui, tokie taškai yra šiuolaikiniuose BMW ir Mercedes automobiliuose. Atkreipkite dėmesį, kad užvedimo laidai nepatektų į papildomus agregatus sukančius diržus. Dabar galima užvesti gelbstinčio automobilio variklį. Tokiu būdu srovę tieks generatorius, o ne akumuliatorius, tai neleis gelbėtojui pačiam tapti gelbėjamuoju. Kad būtų išvengta įtampos šuolio gelbstinčio automobilio elektros sistemoje ir iš to sekančio variklio valdymo bloko ar kitos elektronikos sugadinimo, rekomenduojama 5–10 minučių leisti pasikrauti išsikrovusiam akumuliatoriui, po to išjungti variklį ir bandyti užvesti automobilį su išsikrovusiu akumuliatoriumi.

Klasikinė schema: raudonas gnybtas prie išsikrovusio akumuliatoriaus pliuso (1), kitas raudonas krokodilas prie „donoro“ pliuso (2), juodas gnybtas „donorui“ prie minuso (3), kitas juodo laido galas (4) baigiasi prie „paciento“.


165 2018/12/04